משחטה ישראלית מציגה: עופות טרפים אך כשרים לפסח

לקראת חג הפסח המפעל הזמין מדבקות עם החותם כשר לפסח. אלא שמפעל המדבקות לא פסח על סוגי כיתובים שונים, והכשיר את כל סוגי המדבקות לפסח
ישראל פריי 1 Comment on משחטה ישראלית מציגה: עופות טרפים אך כשרים לפסח

אם התרגלנו להיזהר ממדבקות של 'נאפה לאחר פסח' המופיעות זמן רב לפני שהחג בכלל נכנס, קבלו את סכנת הכשרות החדשה, שכולה אבסורד ושערורייה: לאתר 'קול חי' הגיע תיעוד של עופות המסומנים כטריפה, לצד הכיתוב: כשר לפסח

לקראת חג הפסח המפעל הזמין מדבקות עם החותם כשר לפסח. אלא שמפעל המדבקות לא פסח על סוגי כיתובים שונים, והכשיר את כל סוגי המדבקות לפסח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם לא די בהונאות/טעויות של מדבקות הנאפה לאחר הפסח, המופיעות על מוצרים עוד זמן רב לפני שהוא בכלל נחוג, נאלצים צרכני הכשרות להתמודד עם תופעה חדשה, ולא פחות שערורייתית בחומרתה.

לאתר 'קול חי' הגיעה תיעוד של עופות טרפים, עליהם מתנוססת לא פחות ממדבקות המציינות כי הן כשרות לפסח. מדובר בעופות שנשחטו במשחטת 'הדס יסכה' בדרום הארץ, ושנמצאו טרפות "למהדרין". כפי המקובל בענף, מקבלות הטרפות מדבקת-חותמת המעידה על טריפתן, והם מועברים לשטחי הרשות הפלסטינית.

אלא שלמדבקות הטרפות צורף התואר "כשר לפסח", במה שעלול לגרום לנראות של הכשר כלשהו לעופות האסורים באכילה. אז האם מדובר בניסיון הטעיה או בכשל אקראי?

בשיחה שערך אתר 'קול חי' עם רב המשחטה, הוסבר לנו כי לקראת חג הפסח המפעל הזמין מדבקות עם החותם כשר לפסח. אלא שמפעל המדבקות לא פסח על סוגי כיתובים שונים, והכשיר את כל סוגי המדבקות לפסח.

"כמובן שהמשחטה גנזה במיידי את כל המדבקות והורתה להשמיד את המדבקות הבעייתיות, כדי שחלילה לא יבואו לידיי טעות", אומר הרב, "וזאת למרות שעופות הטרפה נמכרות לסוכנים ערבים שמעבירים את העופות לפירוק ברשות הפלסטינית ובעזה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    דרך אגב התמונה היא של בשר בקר ולא של עופות